Skip to main content

Algemene
voorwaarden

1. Toepassingsgebied

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes opgesteld door en overeenkomsten aangegaan door Quick Leads Marketing (hierna genoemd ‘Leverancier’) met maatschappelijke zetel te Spijker 55, 2910 Essen

1.2. Aankoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk door de Leverancier aanvaard.

2. Totstandkoming van de overeenkomst

Een overeenkomst tussen de Leverancier en de Opdrachtgever komt tot stand wanneer de Opdrachtgever een opgemaakte offerte aanvaardt door ondertekening, al dan niet digitaal, door bevestiging door de Opdrachtgever of na het verzoek van de Opdrachtgever om de werkzaamheden te starten. Offertes zijn 14 dagen geldig.

3. Inspanningsverbintenis

3.1. De verbintenissen aangegaan door de Leverancier betreffen inspanningsverbintenissen. Termijnen zijn dan ook steeds indicatief.

3.2. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de correcte en tijdige aanlevering van informatie, medewerking en input aangaande de door de Leverancier geleverde diensten en werken.

4. Duur en beëindiging van de overeenkomst

4.1. Elke overeenkomst heeft een initiële duurtijd die wordt vastgelegd in de overeenkomst en wordt verlengd volgens de voorwaarden van de overeenkomst.

4.2. Elke overeenkomst wordt van rechtswege beëindigd in geval van faillissement van één van de partijen. Reeds gepresteerde diensten blijven echter opeisbaar.

5. Aansprakelijkheid

5.1. Voor bepaalde diensten werkt de Leverancier samen met gespecialiseerde partners. Een beschrijving van de garanties en de aansprakelijkheid van deze partners zijn opvraagbaar.

5.2. Op vraag van de Opdrachtgever kan de Leverancier het beheer overnemen van diensten of software die door een derde partij werden geleverd of ontwikkeld. De Leverancier is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor eventuele fouten die door deze derde partij werden begaan.

5.3. Op vraag van de Opdrachtgever kan de Leverancier zijn oplossingen koppelen aan andere systemen beheerd door de Opdrachtgever of een derde partij. De Leverancier is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor onbeschikbaarheid van of fouten direct of indirect veroorzaakt door dergelijke externe systemen.

5.4. De Opdrachtgever dient de toepasselijke wettelijke bepalingen en eventuele contractuele verplichtingen te respecteren, en vrijwaart de Leverancier voor alle directe en indirecte schade en kosten veroorzaakt door eventuele inbreuken begaan door de Opdrachtgever, alsook aanspraken van derden. Deze vrijwaring blijft ook na de beëindiging van de overeenkomst van toepassing.

5.5. De Opdrachtgever erkent uitdrukkelijk dat de Leverancier enkel aansprakelijk kan worden gesteld voor bewezen schade als rechtstreeks gevolg van opzettelijke fout van de Leverancier.

5.6. De Leverancier is niet aansprakelijk voor onrechtstreekse schade van de Opdrachtgever zoals onder andere: een verlies aan omzet en winst, verlies van klanten, verlies aan marktwaarde en reputatie, verlies aan informatie en gegevens, etc.

5.7. In elk geval is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag, gelijk aan de factuurbedragen van de laatste drie maanden ofwel het opnieuw uitvoeren van de diensten, naar vrije keuze van de Leverancier. Het bedrag zal in elk geval nooit hoger zijn dan de limieten van de aansprakelijkheidsverzekering afgesloten door de Leverancier.

5.8. Alle rechtsvorderingen van de Opdrachtgever tegenover de Leverancier, aanspraken op schadevergoedingen daaronder begrepen, vervallen drie maanden nadat de betreffende vordering is ontstaan.

6. Overmacht

6.1. De Leverancier is niet aansprakelijk in geval zij door overmacht, of andere omstandigheden buiten zijn wil om, wordt verhinderd om de overeenkomst uit te voeren. Zoals onder meer: sociale conflicten, onderbrekingen van het elektriciteitsnetwerk (m.i.v. black-out), onderbrekingen van het telecommunicatienetwerk, onbeschikbaarheid van webhosts of sociale media, etc

7. Intellectuele eigendommen

7.1. Alle rechten op werken ontwikkeld door de Opdrachtgever blijven eigendom van de Opdrachtgever.

7.2. Alle rechten op werken die door de Leverancier zijn ontwikkeld, worden na correcte oplevering en het betaald hebben van alle openstaande facturen eigendom van de Opdrachtgever.

7.3. De Leverancier verstrekt aan de Opdrachtgever een niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht op alle werken die zij in het kader van deze overeenkomst voor de Opdrachtgever heeft ontwikkeld, inclusief de werken van derden waarop de Leverancier een gebruiksrecht heeft verkregen en die onontbeerlijk zijn voor het functioneren.

7.4. Op het einde van de overeenkomst draagt de Leverancier alle rechten met betrekking tot de werken die de Leverancier specifiek voor de Opdrachtgever ontwikkelde over aan deze laatste, de Opdrachtgever verstrekt aan de Leverancier een eeuwigdurende, royalty-vrije licentie aangaande deze werken. De Leverancier heeft het recht om deze werken verder te gebruiken in het kader van de bedrijfsvoering van de Leverancier, alsook voor het leveren van diensten aan huidige en toekomstige Opdrachtgevers van de Leverancier, en dit in de meest ruime zin.

7.5. Met werken wordt onder andere bedoeld: alle binnen het kader van deze overeenkomst geproduceerde teksten, grafische elementen, foto’s, ontwerpen, logo’s, multimedia, audiovisueel materiaal, “look & feel” van een website of ander werk, documentatie, flowcharts, tekeningen, specificaties, handleidingen en andere documenten, code, kennis, computerprogramma’s met inbegrip, maar zonder limitatie van broncode zowel in leesbare als in machinetaal, programmabestanden, databestanden, programma- en systeemlogica, interfaces, algoritmes, systeemontwerp en concepten, samen met de methodes en processen gerelateerd aan zulke programma’s, etc.

7.6. Beheer van digitale opslag en termijnafspraken De Leverancier zal alle werken die in het kader van deze overeenkomst voor de Opdrachtgever zijn ontwikkeld, uiterlijk zes (6) maanden na oplevering verwijderen uit haar systemen en/of archieven, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Na het verstrijken van deze termijn kan de Opdrachtgever de werken niet meer bij de Leverancier opvragen. Het is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever om tijdig een eigen kopie van de werken te bewaren.

8. Vertrouwelijkheid en persoonsgegevens

8.1. De Opdrachtgever blijft gedurende de uitvoering van de overeenkomst verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens en dient de Leverancier op de hoogte te brengen en te allen tijde te houden van eventuele verplichtingen die een impact kunnen hebben op de dienstverlening van de Leverancier.

8.2. De Leverancier behandelt verkregen persoonsgegevens strikt vertrouwelijk en zal op geen enkele andere wijze gebruik maken van de door de Opdrachtgever ter beschikking gestelde persoonsgegevens.

8.3. Indien het resultaat van de diensten die de Leverancier levert aan de Opdrachtgever de mogelijkheid biedt tot het verwerken van persoonsgegevens, dient de Opdrachtgever zich te houden aan de wettelijke bepalingen ter zake en in kader hiervan onder andere aangifte te doen bij de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG – GDPR) en de rechten van personen wiens gegevens worden verwerkt te respecteren.

8.4. De Leverancier verbindt er zich toe om informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt en zij van de Opdrachtgever heeft ontvangen strikt vertrouwelijk te behandelen.

9. Betaling

9.1. Alle facturen zijn betaalbaar binnen de 30 kalenderdagen. Bij niet-betaling van de factuur binnen de gestelde termijn is vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verwijlrente verschuldigd ten belope van 12% per jaar op het verschuldigd factuurbedrag. Tevens is er als schadevergoeding en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 50 EUR.

9.2. Alle facturen worden als aanvaard beschouwd door de klant, als ze niet binnen de acht dagen per aangetekend schrijven terugbezorgd worden.

9.3. Het niet opeisen van een of meerdere van de hierboven vermelde rechten houdt geenszins in dat wij afzien van de uitvoering van onze andere voorziene rechten.

9.4. Eventuele verplichtingen ten overstaan van Sabam vallen volledig ten laste van de cliënt.

9.5. Als u in gebreke blijft betreft de betaling, gaan we noodgedwongen over tot inning via een incassobureau.

10. Promotie / communicatie

De Opdrachtgever verleent de Leverancier een onherroepelijke, wereldwijde goedkeuring om verstrekt materiaal, waaronder bedrijfsnamen, logo’s, beeldmerken, en werkproducten, te gebruiken en te publiceren in promotionele uitingen, waaronder casestudy’s, advertenties en online platforms, zonder verdere goedkeuring. Dit gebruik schendt geen rechten van de Opdrachtgever, en de Opdrachtgever ziet af van aanspraken op compensatie of bezwaar, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Vertrouwelijke informatie blijft uitgesloten, tenzij expliciet toegestaan.

11. Nietigheid van een beding

Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zouden zijn, dan doet dit geen afbreuk aan de overige bepalingen van de algemene voorwaarden die onverminderd van toepassing blijven.

12. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken

De contractuele relatie tussen de Leverancier en de Opdrachtgever wordt uitsluitend beheerst door het Belgische recht.