Client case

Lignaverda

Laat je inspireren door het verhaal van Lignaverda.

Een non-profit onderneming  die zich ingezet voor de herbebossing van gebieden in Afrika die bedreigd worden door landdegradatie en woestijnvorming.

04/05/2024

Lignaverda bouwt aan een wereld waarin mensen die worden getroffen door klimaatverandering hun levensonderhoud verbeteren.

Na geïnspireerd te zijn door klimaatrampen om een positieve bijdrage te leveren aan de planeet, richtten Werner Sels en Wim Jacobs in 2007 Ondernemers Zonder Grenzen (nu Lignaverda) op.

Ze gingen op zoek naar een impactvol project en kwamen terecht in het Sahelische noorden van Burkina Faso, waar ze getuige waren van uitgestrekte stukken aangetast land.

Om dit aan te pakken, vroegen ze advies aan Prof. Patrick Van Damme, een expert in tropische landbouw aan de Universiteit Gent, die bevestigde dat het mogelijk was om aangetaste semi-aride landschappen te herstellen door middel van boomaanplant.

In 2010 is Lignaverda begonnen met het planten van bomen in Burkina Faso, met het creëren van agrobossen als reactie op klimaatverstoringen. Tegen het einde van 2017 was er bijna 10.000 hectare nieuw bos gecreëerd, waarmee het concept bewezen was.

9

Kost per offerteaanvraag

10000

bos aangepland

2000

Website bezoekers per maand

Nieuwe vertegenwoordiger binnen de 30 dagen.

Lignaverda was al zes maanden op zoek naar de juiste sales representative, maar zonder succes. Ze hadden moeite om het ideale profiel te vinden dat zowel bij hun bedrijf als bij hun ambitieuze doelen paste.

Bij QLM hebben we een gerichte campagne opgezet om hen te helpen in deze zoektocht.

Binnen slechts 30 dagen vonden we de perfecte kandidaat die niet alleen aan hun eisen voldeed, maar ook hun visie deelt. Dankzij onze expertise en efficiënte aanpak is Lignaverda nu versterkt met een kwalitatieve sales representative die hun groei verder kan ondersteunen.

Waar we Lignaverda in ondersteunen

1

aanwerven van vertegenwoordiger

Lignaverda was al maanden op zoek naar een goede vertegenwoordiger.
Dankzij een social media campagne hebben we de perfecte kandidaat gevonden na slechts 1 maand
2

Kadoboom

Kadoboom is een initiatief waarbij mensen een boom cadeau kunnen geven aan hun geliefden. Via social media campagnes genereren we bekendheid en verkopen. Ondertussen zijn er al meer dan 60.000 Kadobomen gepland.
3

B2B strategie

Momenteel werken we aan diverse B2B strategieën om funding en investeerders aan te trekken.

Groei 

Groei 

Groei 

Groei 

Wil jij net als Lignaverda jouw bedrijf opschalen naar het volgende level?

Vul onderstaand formulier in, vertel ons waar je hulp bij kan gebruiken en word ons volgende succesverhaal!

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Naam